دوره آموزشی "آسیب شناسی فضای مجازی" برگزار می شود
دوره آموزشي "آسيب شناسي فضاي مجازي" برگزار مي شود
با حمایت ستاد کانون های مساجد آذربایجان شرقی؛

دوره آموزشی "آسیب شناسی فضای مجازی" برگزار می شود

نخستين دوره آموزشي "آسيب شناسي فضاي مجازي" ويژه خانواده ها با حمايت ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي در شهرستان ملکان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 54156 تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۲۶

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی؛ « مرتضی شفیعی»  با این اعلام این خبر اظهار داشت: علم به دانش سایبری یکی از ضروریات عصر حاضر بوده و با توجه به اینکه تهدید بنیان‌های  خانواده یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اینترنت و فضای مجازی است اگر والدین و کاربران فضای مجازی سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند، می‌توانند مانع سوء‌استفاده‌ها، کلاهبرداری‌ها و سودجوی‌های مجرمین سایبری هم برای خود و هم فرزندان‌شان شوند.

 وی با اشاره به اینکه پيشگيري و آگاه سازی جهت عدم وقوع اين آسيب ها در شرايط فعلي امري ضروري است؛ تصریح کرد: آسيب هاي حاصل از حضور در شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مسائل و مشکلات اساسی در صورت عدم مدیریت صحیح، بهداشت رواني كودكان، نوجوانان و جوانان و حتي بزرگسالان را خدشه دار مي سازد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خاطر نشان کرد : این دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای  برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیجیان، دهیاران، معلمان و فعالان فضای مجازی برگزار می شود و چالشها و تهدیدات رسانه های مجازی و تکنولوژی های تحت وب، آسیب‌ها و خطرات پیرامون حوزه فضای مجازی، خطرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از بروز آن از مهمترین سرفصل های این دوره خواهد بود.

 بنابراین گزارش، اولین دوره آموزشی "آسیب شناسی فضای مجازی" با حمایت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، فرمانداری و سپاه ناحیه ملکان  به همت کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت فردا چهارشنبه 13 دی ماه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می شود.

 گفتنی است، به کلیه شرکت کنندگان در این دوره آموزشی گواهی شرکت از طرف ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اهدا خواهد شد.